Buitenlandse reizen

Het Maria Assumptalyceum is gelegen in het hart van Europa en draagt Europa ook een warm hart toe. De school gelooft in de toekomst van Europa en omdat dat ook jouw toekomst zal zijn, krijg je een gevarieerd aanbod van Europese studiereizen over de leerjaren heen.

De leerlingen van 4 ASO/TSO gaan op excursie naar Parijs. (3 dagen)

• Je ontdekt Montmartre, de Dôme des Invalides, het Hardrock café, de Eifeltoren en La Défense. Je bezoekt het Musée d’Orsay en het Palais de la Découverte.

6 ASO/TSO gaat op excursie naar Berlijn. (6 dagen)

• Je bezoekt o.a. het Harzgebergte, het concentratiekamp Sachsenhausen en de Stasigevangenis Hohenschönhausen. Via een stadswandeling en een fietstocht worden ook andere historische plaatsen bezocht.

5/6 BSO gaat op excursie naar Parijs. (3 dagen)

• Je ontdekt tijdens een stadswandeling vele mooie plekken van Parijs zoals bv. het Louvre, Ile de cité Sacre coeur en Montmartre. Een boottocht op de Seine of een bezoek aan de Eifeltoren staat ’s avonds geprogrammeerd. Je brengt ook een bezoek aan het musée Grévin.

Cultuurreis voor de derde graad ASO-TSO-BSO

• Jaarlijks biedt de school een interessante reis aan waarin er gezonde mix van cultuur, natuur en ontspanning op het programma staat. De leerlingen vertrekken telkens op de donderdag die voorafgaat aan de paasvakantie. We bieden steeds een reis van 6 dagen aan. Tijdens het schooljaar 2017-2018 trokken onze leerlingen naar Zuid- Italië. Ze bezochten een aantal unieke bezienswaardigheden zoals de beroemde archeologische site van Pompeii (Unesco werelderfgoed), het archeologisch museum van Napels en een limoncellostokerij . Ze maakten kennis met de Amalfitaanse kust en het eiland Ischia. Reggia van Caserta, de Italiaanse evenknie van het Franse paleis van Versailles en het minder bekende Cimitero delle Fontanelle ontbrak ook niet op het programma.

• Vorig schooljaar trokken onze leerlingen naar Portugal en verkenden ze  Lissabon met haar interessante wijken Baixa, Chiado, Bairro Alto en de romantische wijk Alfama, de oudste wijk van Lissabon tussen het Castelo St Jorge en de Taag. Ook het Panteao Nacioal met zijn grote koepel staat op de culturele agenda. We sommen enkele hoogtepunten van het goed gevulde programma op: onze leerlingen bezochten o.a. Sintra (UNESCO werelderfgoed met prachtige kastelen, paleizen en landhuizen, omringd door de mooiste tuinen en parken), Nazaré (een vissersdorpje gelegen in een door hoge rotsen omgeven baai), Coimbra (gelegen aan de oevers van de Mondego,  vooral bekend om zijn universiteit, de oudste van Portugal en één van de oudste van Europa) en het natuurpark Serra d’Aire e Candeeiros met zijn druipsteengrotten.