STEM

STEM op Maria Assumpta

Weet jij waarvoor de afkorting STEM staat? STEM staat voor Science – Technology – Engineering – Mathematics en bundelt een waaier aan technologische en exacte wetenschappen.  Een complexe maatschappij als de onze wordt steeds meer STEM-gevoelig en hier spelen we toekomstgericht dan ook op in.  We willen graag je interesse aanwakkeren voor techniek en wetenschappen.  Daarom laten we je in de loop van je schoolloopbaan zien hoe wiskunde, wetenschappen en engineering samenwerken om technische problemen op te lossen en om nieuwe producten te maken.

Wat kan je dan concreet verwachten?

•  In de eerste graad gaan we aan de slag met het bouwen van een brug en een onderzoek naar warmte. Met een groep leerlingen uit de eerste graad gaan we ook aan de slag om een goal te maken met afvalmateriaal en werken we aan speelplaatsverlichting op zelf opgewekte energie.
  • In de tweede graad leren we programmeren met Arduino en gaan we een zelfrijdende auto bouwen.
  • In de derde graad werken we projecten uit met Lego-mindstorm, ontwikkelen we apps en bouwen we een drone.