Totaalspektakel

De school organiseert driejaarlijks een spetterende podiumvoorstelling: een combinatie van licht, geluid, muziek, dans, visuele effecten en toneel. Kan je goed acteren, zingen, dansen, turnen of bespeel je een instrument? Ben je ervan overtuigd dat je vaardigheden op het gebied van modeontwerp, haardesign of grime op applaus mogen onthaald worden?  Dit is het moment waarop je je eigen talent voor een groot publiek en op een groot podium kan tonen.

Wat zeker is: achteraf zal je kunnen terugblikken op één van de mooiste ervaringen van je schooltijd.  Tijdens de voorbereidingen op school, de repetities en de voorstellingen leer je immers hoe leuk het kan zijn om samen creatief bezig te zijn.  Je ondervindt ook wat verantwoordelijkheidszin, wederzijdse waardering en vooral samenhorigheid kunnen betekenen.  Heel het schoolsysteem wordt even tussen haakjes geplaatst en toch heb je het gevoel van samen met anderen, leerlingen en leerkrachten één school te vormen.  Met 300 verschillende mensen werk je naar dat ene gemeenschappelijk doel: een wervelend totaalspektakel brengen.

Onder leiding van Rit De Maeyer is het project al 8 maal uitgevoerd:

• Liefde broos als vlindervleugels (1996)
  • De Kus of de kunst van afscheid nemen (1999)
  • Dans der duiven (2002)
  • De terugkeer van Jack Buffalo Wings (heupwiegend) (2005)
  • Latin Lover (2008)
  • Het inktzwarte blauwe van nacht (2011)
  • Alle meisjes heten BLOEM, alle jongens … (2014)
  • De boksster en andere sterren (2017)
  • Hier ben ik (2023)