Switchdag

Het Maria Assumptalyceum biedt verschillende studierichtingen aan.  Pas op het einde van het vierde jaar zal je gevraagd worden om tussen deze richtingen een definitieve keuze te maken.  Daar helpt de school natuurlijk bij.

Zo is er een lesdag waarop de leerlingen van het vierde jaar even een kijkje kunnen nemen in de verschillende richtingen van de school: de switchdag.  Op die dag volgen de leerlingen vakken die niet tot hun lesprogramma behoren.  Sommige leerlingen gaan achter een naaimachine zitten, leren hoe ze zichzelf kunnen schminken of hoe ze een mooi kapsel kunnen maken. Andere leerlingen volgen eens een les economie of leren een nieuwe taal kennen.  Ze ontmoeten tijdens de switchdag allemaal nieuwe leerkrachten en leren jaargenoten kennen die niet in hun eigen klas zitten maar veel kunnen vertellen over de richting die hen interesseert.